Nieuw online platform
Na de uitgebreide presentatie in de Ledenraadsvergadering van september, gaf plaatsvervangend directeur Emiel Nijhoff in de vergadering van woensdag 14 december jl. een statusupdate van het nieuwe online platform. Gebruiksgemak staat centraal, en daarom zijn er diverse gebruikerssessies georganiseerd waarin de aanwezigen werd gevraagd om op verschillende devices – laptop, iPad, mobiele telefoon – diverse opdrachten met veelvoorkomende acties uit te voeren.
Te denken valt aan het zoeken van nieuws, agenda-items en uitslagen, opdrachten in MIJN KWPN, Mijn Paarden, zoeken in database etc. Vanuit de deelnemers kwamen veel positieve reacties over de integratie van MIJN KWPN in de website (één keer inloggen voor alle portalen), ontwerp (professioneel, overzichtelijk, rust) en het samenvoegen van de database en de hengstendatabase. Vervolgens zijn middels een cursus op het KWPN-kantoor alle regiosecretarissen opgeleid om met het nieuwe Content Management Systeem te werken. Ook hun feedback was zeer positief. Na de contentmigratie, een laatste testdag en de training van alle kantoormedewerkers en freelancers is de planning om het nieuwe platform begin volgend jaar aan het grote publiek te presenteren. In IDS en het KWPN Magazine wordt aandacht besteed aan de nieuwe website en de samengevoegde databases. Ook wordt in het nieuwe jaar het vernieuwde KWPN.tv gepresenteerd: interactieve tv waarin beleving en kwaliteit centraal staan. KWPN.tv wordt een interactief digitaal tv-kanaal waarmee we onze doelgroep willen boeien, binden en behouden. Één centrale bron voor alle visuele uitingen, 24/7 beschikbaar via elk device. Onderscheidend van andere partijen die zich focussen op sport, staat bij KWPN.tv het KWPN-paard en de fokkers centraal. Doel is om beleving te creëren door achtergrondreportages, en de doelgroep te vergroten door het aanbieden van relevante content. De bewegende beelden verrijken op hun beurt onze databases met uniek videomateriaal. De integratie met het online platform levert interactieve content (relevante informatie is voorhanden tijdens het kijken naar video’s): enerzijds een verrijking van het lidmaatschap, anderzijds ook een mogelijkheid om het KWPN en haar diensten in beeld te brengen bij nieuwe doelgroepen. Tevens geeft de data informatie over de kijkers, wat marketingtechnisch mogelijkheden biedt.